Cookies på vår webbplats
Vissa av våra cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska kunna fungera ordentligt. Andra cookies är inte obligatoriska och används exempelvis för analys och marknadsföring. Läs här hur cookies fungerar.
Vi gör allt vi kan för att våra kunder ska vara nöjda. Skulle du ändå vara missnöjd med någon av våra tjänster eller produkter vill vi gärna att du framför dina synpunkter till oss. Vänd dig till att börja med till oss för att vi ska få en chans att rätta till problemet, kontakta oss gärna så snart som möjligt.
Om vi inte lyckas tillmötesgå dina anspråk är du välkommen att kontakta klagomålsansvarig.
Klagomålsansvarig, Peter Hammarsten
Garantum Fondkommission AB
Box 7364
103 90 Stockholm
Klagomålet ska framföras skriftligen. Handläggningen underlättas om du bifogar din dokumentation av ärendet i form av kopia på anmälningssedel, avräkningsnota, depå-/värderingsrapporter, minnesanteckningar etc.
Klagomålsansvarig hos Garantum heter Peter Hammarsten.
Om du vill vända dig till någon utomstående part för att diskutera ditt ärende kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå.
Den kommunala konsumentvägledaren i din kommun kan ge dig råd i enskilda tvister och ärenden. Konsumentvägledarna arbetar i nära kontakt med Konsumentverket. På deras hemsida kan du söka telefonnummer och e-postadress till din vägledare. Konsumentverket har inte möjlighet att svara på enskilda frågor eller ingripa i enskilda tvister.
Om ditt klagomålsärende inte resulterar i ett tillfredsställande resultat kan du göra en skriftlig anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). ARN kan ta upp ditt ärende om ditt krav överstiger ett visst minimibelopp. En anmälan till ARN måste ske inom sex månader från det att Garantum första gången helt eller delvis avvisat dina anspråk. ARN lämnar rekommendationer om hur tvisten mellan dig och Garantum bör lösas.
Du kan även vända dig till domstol med en stämningsansökan mot Garantum. Det är då lämpligt att du anlitar ett ombud som kan hjälpa dig i processen och som kan göra en bedömning av ärendet och dina utsikter att nå framgång i tvisten.